Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika 2012 - Reisverslagen van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika 2012 - Reisverslagen van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika 2012

Mijn doel van deze reis is om een klein steentje bij te dragen aan de verbetering van de leefomstandigheden van deze kinderen in Khula Village in de buurt van St.Lucia. Ik wil heel veel liefde en aandacht gaan geven aan deze kinderen en hoop een lach op hun gezicht te toveren!
Iedere vorm van positieve aandacht, extra knuffels en warmte die ze op deze leeftijd zo hard nodig hebben, wil ik hun geven. Dit nemen ze dan weer mee in hun verdere leven, wat er ook gebeurd.

Ik weet natuurlijk ook wel dat dit een druppel op een gloeiende plaat is, maar beter iets dan niets. Vrijwilligerswerk doen met kinderen in Zuid Afrika is iets wat ik al heel lang heb willen doen, maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen. Nu is het zover en zal ik deze kans met beide handen aanpakken. Alle beetjes helpen en niets doen is voor mij geen optie. Ik heb er heel veel zin in om me voor dit project te gaan inzetten. En als ik er voor kan zorgen dat ik kinderen met een glimlach om me heen zal hebben, dan is mijn missie geslaagd.

Recente Reisverslagen:

29 November 2012

Weer terug in Nederland

26 November 2012

Snenhlanhla creche

22 November 2012

Hluhluwe Umfolozi Park

20 November 2012

Graduation Inkanyezi Creche

17 November 2012

Kosi Bay
Elsbeth

Op 30 september 2012 zal ik gaan vertrekken naar St.Lucia, een kustplaats in Zuid Afrika in de provincie Kwazulu-Natal. Hier zal ik 8 weken vrijwilligerswerk gaan doen in het dorpje Khula Village, dit ligt zo'n 10 minuten van St.Lucia af. In Khula Village liggen 3 creches en een aantal plaatsen voor kinderopvang met totaal zo'n 200 kinderen tussen 0-6 jaar oud. Buiten de kinderopvang zullen er nog heel veel andere werkzaamheden verricht moeten gaan worden, zoals voorlichting geven over HIV/AIDS, moestuintjes aanleggen, gebouwtjes opknappen, uitstapjes met de kinderen organiseren etc etc. Ik zal in een vrijwilligershuis gaan wonen met zo'n 8 andere vrijwilligers. De bedoeling is dat we s'morgens met de kinderen bezig zijn en s'middags met communitywork. Ik heb heel veel zin om me voor dit project in te gaan zetten!

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 44366

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 27 November 2012

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika 2012

Landen bezocht: