Bayete Zulu Game Reserve - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu Bayete Zulu Game Reserve - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu

Bayete Zulu Game Reserve

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

05 November 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Sawubona,

De afgelopen dagen ben ik weg geweest naar Kosi Bay en gisterenavond ben ik terug gekomen, vandaar dat ik geen tijd heb gehad om te schrijven. Ik heb in ieder geval weer een fantastisch weekend gehad. 2 weken geleden ben ik naar Bayete Zulu Game Reserve geweest. De bedoeling was om daar2 gamedrives te doen. Een in de avond en een de volgende ochtend. Helaas regende het toen ook op de 2e dag, dus hebben we 1 gamedrive gedaan. Dit was pachtig. We hebben veel gezien zoals wildebeest, giraf, wrattenzwjn, olifanten, neushoorns, impala's etc. Het was een prachtige lodge waar we ieder een eigen kamer kregen.....heerlijk even een " luxe" omgeving om je heen (ha ha). Ik was samen met Karen, Sarah, Neda en Marleen. We hebben een heerlijk weekend gehad, het was daar echt genieten. Een echte aanrader.Tijdens de gamedrive hebben we wijn gedronken en na de gamedrive was er een kampvuur en werd er voor ons gekookt. Vanwege de regen kon de 2e gamedrive niet door gaan en kregen we hiervoor in de plaats een onderhoudje met een paar olifanten die inmiddels gewend waren aan mensen en die we konden voeren. Dit was een geweldige ervaring. Het was een mannetje, Rambo, van 4,5 ton (!!!)een vrouwtje Rachel van 3 ton en een baby olifant, Jumpalino. Zij was 3 jaar oud. Rambo en Rachel waren beiden 31 jaar oud. We konden bij Rambo zijn tong voelen, zijn tanden voelen, hem voeren etc. Het was zeer indrukwekkend om onder zo'n grote olifant te staan.

Kortom.....Bayete Zulu Game Reserve is een plaats die ik niet snel zal vergeten! Vandaag is het al weer maandag en heb ik nog 3 weken te gaan, ik hoop dat de komende periode nog heeeeeel lang zal duren.....

Liefs,
Elsbeth

  • 05 November 2012 - 16:25

    Jan:

    Hoi Elsbeth, toch even een reactie. Het is geweldig je te volgen op deze manier en lees met plezier jouw verhalen. Het is duidelijk dat je geniet van alle momenten.

  • 05 November 2012 - 17:50

    Hester Maasdam:

    Hoi Elsbeth,
    Wat leuk om je avonturen te lezen Wel bijzonder om zo met een Afrikaanse olifant om te gaan; super!!
    Nog 3 weken genieten, veel plezier.
    Groeten A&H

  • 05 November 2012 - 17:53

    Tinie Struycken:

    Hoi Elsbeth,

    Geweldig dat je zo geniet van zuid-Afrika en wat jammer voor jou dat het nog maar 3 weken zullen zijn. Och wie weet ga je nog eens terug en misschien wel voor veel langer, ik ken het gevoel eenmaal in zuid-Afrika wil je niet meer terug.
    Nog een paar fijne weken voor jou daar en straks veel herinneringen voor thuis.

    Groetjes tinie

  • 05 November 2012 - 18:43

    Kamiel:

    Ziet er goed uit !!!! Kan me voorstellen dat je daar wel zou willen blijven !! Heb je het goede nieuws al gehoord ? Martijn en ik komen je aflossen. We blijven ongeveer 6 maanden !!

    Heel veel plezier, groetjes Kamiel

  • 05 November 2012 - 18:55

    Lea:

    inderdaad een luxe lodge.Lijkt Hilton wel!Even een weldaad.Wat eenrachtige natuur.Geniet nog even.De tijd gaat snel.En je moet echt terug.Succes maar weer.Ik denk dat ik met Bas en Kamiel meega om jou af te lossen.Liefs Lea

  • 05 November 2012 - 20:05

    Petra:

    Hoi Els,
    Ik ben sprakeloos, zooooooo mooi allemaal.
    Groetjes, Petra

  • 05 November 2012 - 21:05

    Harry En Wil:

    Hallo Elsbetje
    Wat weer een leuk verslag. Wat jammer van die regen. Maar ik zie op de foto's dat jullie veel plezier hebben. Wat moet dat gigantisch zijn om zo dicht tegen over een olifant te staan, dat je zijn tong kunt voelen. Maar de klok loopt door. Jammer want net als je de smaak te pakken hebt moet je alweer naar huis.
    Hier in Beesel is het echt herfst, maar dat heeft ook wel weer wat.De bladeren zijn al goed aan het vallen.
    Elsbeth geniet er nog van. Veel liefs vanuit Beesel en tot het volgende verslag
    Gr. Harry en Wil


  • 05 November 2012 - 21:06

    Steyn:

    Lieve Els,
    Die groote dieren spreken mij wel aan!
    Ruilen?
    Ik daar en jij naar school.

    Gr. Steyn

  • 05 November 2012 - 21:25

    Jette:

    Hoi Els, mooie verhalen beleef je daar! Wij hebben afgelopen weekend geoefend met 4 Duynstee-kinderen, heel gezellig!

  • 06 November 2012 - 11:18

    Marlies Janssens:

    Inmiddels schieten woorden te kort. Dus dan maar daden. I'll join your family - let's go!!
    Liefs, Marlies

  • 06 November 2012 - 11:25

    Rita:

    hallo meisje hahahahaha.
    wate een pracht tijd en wat zie je mooie en minder goede dingen.ja over drie weken zit het er weer op
    en begint het luxe leven maar een heel ander leven.Wie weet wat er nog in het verschiet ligt.
    geniet dan nog maar.
    groetjes rita

  • 06 November 2012 - 12:05

    Ingrid:

    Wauw!! Kan niet anders zeggen! Geniet van je laatste 3 weken daar. Time flies...

  • 06 November 2012 - 12:16

    Quint Lommen:

    Lieve Elsbeth.

    Met veel interesse lees ik je reisverslag. Lieve meid geniet van de laatste weken en als je terug bent
    in Nederland zou het leuk zijn als je mij persoonlijk verslag zou willen doen van je reis.
    Hele dikke knuffel..........Quint.

  • 06 November 2012 - 12:40

    Jolanda:

    Hoi Elsbeth,

    Wauw wat een geweldige foto's.
    Ik volg jou verhalen op de voet, geweldig!!
    Geniet er nog van.

    Groetjes Jolanda

  • 06 November 2012 - 18:22

    Frans:

    Vrijwilligerswerk !!!!!! Vakantie zul je bedoelen, wel van harte gegunt.

    liefs

  • 08 November 2012 - 01:14

    Leony:

    Heej Elsbeth!

    Wat weer een super verhaal....en ervaring....!
    Blijf nog maar goed geniéten!!!
    Groetjes!!
    Leony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Op 30 september 2012 zal ik gaan vertrekken naar St.Lucia, een kustplaats in Zuid Afrika in de provincie Kwazulu-Natal. Hier zal ik 8 weken vrijwilligerswerk gaan doen in het dorpje Khula Village, dit ligt zo'n 10 minuten van St.Lucia af. In Khula Village liggen 3 creches en een aantal plaatsen voor kinderopvang met totaal zo'n 200 kinderen tussen 0-6 jaar oud. Buiten de kinderopvang zullen er nog heel veel andere werkzaamheden verricht moeten gaan worden, zoals voorlichting geven over HIV/AIDS, moestuintjes aanleggen, gebouwtjes opknappen, uitstapjes met de kinderen organiseren etc etc. Ik zal in een vrijwilligershuis gaan wonen met zo'n 8 andere vrijwilligers. De bedoeling is dat we s'morgens met de kinderen bezig zijn en s'middags met communitywork. Ik heb heel veel zin om me voor dit project in te gaan zetten!

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 44390

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 27 November 2012

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika 2012

Landen bezocht: