Hippo en Krokodillen tour - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu Hippo en Krokodillen tour - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu

Hippo en Krokodillen tour

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

12 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Sawubona,

Hier alles goed. Ik maak iedere dag weer wat anders mee en hierdoor blijft dit werk zeer interessant. Het ene moment zit je tussen de kinderen en het andere moment ben je volwassenen HIV/Aids lessen aan het geven, compleet met een condoom demonstratie. Kortom het is zeer afwisselend. Het zijn drukke dagen waardoor ik een beetje achter loop met mijn reisverslagen, maar uiteindelijk krijgen jullie alles te lezen......je moet alleen een beetje geduld hebben. Vorig weekend heb ik een hippo and crocodile tour gemaakt. We hebben een aantal hippo's gezien en nog andere dieren, zoals een soort leguaan en een visarend. Deze visarend liet z'n kunsten zien hoe je vis kunt vangen, door ineens naar het water te vliegen en een vis er uit wist te halen. Zeer indrukwekkend. Ook hadden we een prachtige zonsondergang. Helaas regent het op het moment en zijn er al weer een paar vrijwilligers vertrokken, maar a.s maandag komen er weer 6 nieuwe vrijwilligers bij. Leuk. Ik zal het nu kort houden, want zometeen hebben we een braai.....oftewel een bbq.

Alvast een fijn weekend!

liefs,
Elsbeth

  • 12 Oktober 2012 - 17:41

    Martijn:

    Ik zie het al Els, het is hard werken daar! Safari hier, bootje daar, bbq.... :) Enjoy!

    Martijn

  • 12 Oktober 2012 - 17:42

    Lea:

    eet smakelijk.wordt het een stukje crocodile?Fijn dat het zo goed gaat.Je komt toch wel weer terug hoop ik?Liefs Lea

  • 12 Oktober 2012 - 17:54

    Alexandra Voncken:

    Ha, allereerst alvast smakelijk eten van de braai! Wat eten we vanavond? Een collega wiens naam ik niet zal noemen maar die nu rood wordt als hij dit leest vroeg zich van de week hardop bij de balie af wat jij nou eigenlijk zou eten daar. Vraag beantwoord: braai! Zal toch wel anders zijn dan een bbq hier, ben benieuwd wat je geserveerd krijgt. De foto's zijn weer jaloersmakend mooi, wauw!

    Jij ook een fijn weekend!

    Groetjes, Alexandra

  • 12 Oktober 2012 - 18:39

    Harry En Wil:

    Hallo elsbethtje
    Wij eten vanavond rode kool met gebakken aardappeltjes en zuur vlees.
    Echt Nederlandse kost.
    Het zijn wel heel andere dieren als hier die je tegen komt. Nog niet gedacht aan eentasje van krokodillen leer ?
    We wensen je nog veel werkplezier toe
    Groetjes en liefs van Harry en Wil
    .

  • 12 Oktober 2012 - 18:41

    Marlies Janssens:

    Het wordt steeds indrukwekkender! Geniet enne ..... niet te hard werken, he? xx Marlies

  • 12 Oktober 2012 - 18:44

    Marian Van Amersvoort:

    Wat fijn, toch ook een beetje vakantie dat houd alles in evenwicht.

    groetjes;Jos en Marian

  • 12 Oktober 2012 - 19:02

    Jolanda:

    Hoi Elsbeth,

    Wat een indrukwekkende foto's!!
    Zo te zien heb je het daar reuze naar je zin.
    Geniet er weer van.

    Groetjes Jolanda

  • 12 Oktober 2012 - 19:22

    Odette:

    Hallo lieve nicht.

    Eindelijk zit ik eens op mijn mail en lees jouw verslagen.
    Ontzettend indrukwekkend en zo gaaf! Ik vind het nog steeds super dat je deze stap gezet hebt.
    Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Wat vliegt de tijd trouwens.
    Morgen gaan we naar jouw huisje. Eerst even naar je pappie en mammie om de sleutel te halen.
    Gezellig lunchen bij ze en daarna heerlijk samen genieten een weekje.
    We blijven je volgen hoor. Heel leuk!
    Geniet er maar goed van!! Dikke kus! Odette X

  • 13 Oktober 2012 - 04:28

    Yvonne :

    ha ha die Els ,dat is toch weer eens wat anders dan naar een dierentuin gaan. haha
    Heel indrukwekkend allemaal !
    Wat is het er mooi ,wat super leuk dat dit op deze mannier mogelijk is dat we je zo kunnen volgen en zien wat je allemaal mee maakt.
    Wij hebben trouwens wild schotel gegeten.
    IK hoop dat het bij jou niet te wild was ,want of een stukje krokkodil smaakt ? jou never now.
    Heel veel plezier! dikke kus

    liefs yvonne

  • 13 Oktober 2012 - 17:10

    Angelina Stegman:

    Hoi Elsbeth, wat een mooie foto's! Prachtig die hippo. Hier regent het nu, het is echt herfst. Met een dik vest en de verwarming aan lees ik je verslag en morgen eten we andijviestamp met spekjes. Groetjes en liefs ook van Don. XXX

  • 13 Oktober 2012 - 22:11

    Petra:

    Ha Els, wat mooie foto´s. Bedankt voor je berichten, alleen maar goed dat daar niet meer tijd voor hebt. Groetjes, Petra

  • 14 Oktober 2012 - 13:34

    Quint Lommen:

    Lieve Ellsbeth.

    Met veel interesse volg ik je werkzaamheden in Afrika. Aan je verslagen merk ik dat je er ontzettend van geniet en dat je goed in je vel zit. Je doet fantastisch werk, en nogmaals ik krijg steeds meer respect
    voor jou, het zit in je, andere mensen helpen, liefde geven.
    Lieve Elsbeth laat me weten wanneer je terug bent in Nederland, want ik wil je bij deze graag uitnodigen
    je ervaringen die je hebt opgedaan in Afrika met mij persoonlijk te delen, onder het genot van.....dat mag je zelf bepalen.

    Elsbeth, dank voor je verslagen, dikke knuffel, ik blijf je volgen.

    Heel veel Liefs, Quint.

  • 14 Oktober 2012 - 18:05

    Ron:

    Hallo Elsbeth,

    Ik zie dat je veel plezier hebt. Mooie uitstapjes en ook hard werken.( Mooie combi)
    Je voldoening zal groot zijn en daar doe je het voor.Mooie foto's.

    Nog een leuke tijd verder.Geniet ervan.Mensen zoals jij hebben ze nodig.

    Vele groetjes,Ron v.d. Ende.

  • 15 Oktober 2012 - 17:47

    Frans:

    Het gaat je erg goed daar, en zo te zien heb je vrije tijd voldoende om ook nog van alles te zien.

    ben blij voor jou dat het zo gaat.

    Liefs Frans

  • 15 Oktober 2012 - 22:43

    Petra:

    Hallo Elsbeth,

    Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    En wat een mooie foto's.

    Wij wensen jou nog heel veel plezier!

    Groetjes Ziendien, Petra en Lyem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Op 30 september 2012 zal ik gaan vertrekken naar St.Lucia, een kustplaats in Zuid Afrika in de provincie Kwazulu-Natal. Hier zal ik 8 weken vrijwilligerswerk gaan doen in het dorpje Khula Village, dit ligt zo'n 10 minuten van St.Lucia af. In Khula Village liggen 3 creches en een aantal plaatsen voor kinderopvang met totaal zo'n 200 kinderen tussen 0-6 jaar oud. Buiten de kinderopvang zullen er nog heel veel andere werkzaamheden verricht moeten gaan worden, zoals voorlichting geven over HIV/AIDS, moestuintjes aanleggen, gebouwtjes opknappen, uitstapjes met de kinderen organiseren etc etc. Ik zal in een vrijwilligershuis gaan wonen met zo'n 8 andere vrijwilligers. De bedoeling is dat we s'morgens met de kinderen bezig zijn en s'middags met communitywork. Ik heb heel veel zin om me voor dit project in te gaan zetten!

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 44384

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 27 November 2012

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika 2012

Landen bezocht: