Afterschool Club Ezwenelisha - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu Afterschool Club Ezwenelisha - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu

Afterschool Club Ezwenelisha

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

08 November 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Sawubona,

Allereerst zie ik dat er inmiddels 1000 mensen mijn site hebben bezocht en mijn verhalen hebben gelezen! Ongellooflijk, dit had ik totaal niet verwacht......ik ben een beetje verbluft hierdoor en ook erg trots op dit geweldige aantal. Dank allemaal voor jullie aandacht en reacties. Geweldig. Reden voor een feestje!
Ik heb helaas problemen gehad met mijn memorycard, deze is gecrasht en ik heb een gedeelte van mijn foto's teruggevonden, maar ben toch hierdoor zo'n 300 foto's kwijt geraakt! Nu moet ik proberen om nog de komende 2 weken veel foto's te maken om de schade in te halen. Inmiddels staat alles op een usb stick, maar het blijft toch heel jammer......weer een les geleerd, sla alle foto's op op een usb stick!
In de afterschool Club in Ezwenelisha heb ik inmiddels weer 2 nieuwe activiteiten gedaan. Een keer getekend met dierenstikkers en de andere keer een jongen of meisje getekend en de armen en benen werden gemaakt van " muizentrapjes". Dit was wederom een groot succes. Ik ben dus niet alleen op gamedrives maar doe nog steeds vrijwilligerswerk door de week (ha ha). Voor degene die denken dat ik hier alleen op vakantie ben....ik ben nog steeds druk bezig met allerlei verschillende activiteiten voor de gemeenschap in Khula. En dit geeft me nog steeds zeer veel voldoening. Het zijn steeds kleine stapjes, maar iedere stap is er een....

Liefs,
Elsbeth

  • 08 November 2012 - 16:49

    Alexandra Voncken:

    Hoi Elsbeth,

    zooooooo, 1000 mensen? Dat is geen kattepis!! Daar mag je zeker trots op zijn! Over die gecrashte memorycard: alle foto's die je op deze site hebt geupload ben je sowieso niet kwijt, toch? Die zal je toch op de een of andere manier wel weer kunnen "terughalen"? Verdorie, inderdaad erg jammer van alle andere foto's.

    Enne, nee hoor, ik had toch echt niet de indruk dat je daar alleen maar vakantie viert. Maar dat je het in de weekenden ervan neemt: het is je gegund! Zo'n kans krijg je maar één keer in je leven dus doen!

    Alvast een prettig weekend en tot mails.

    Groetjes, Alex

  • 08 November 2012 - 17:52

    Marlies:

    Misschien moet je het omdraaien: dat je een harde werker bent en dat je dat ook daar zou doen, was voor iedereen duidelijk. Dat je zo ontzettend veel spannende en mooie dingen mee zou maken, had ik althans niet verwacht (enne ... het is je meer dan gegund!!)!!
    Ga zo door en geniet!!! Liefs, Marlies

  • 08 November 2012 - 18:56

    Lea:

    Leuk die muizentrapjes hou ik er in.Leuk idee.En simpel.Is het weer droog?Liefs Lea

  • 08 November 2012 - 19:57

    Jette:

    Hoi Els,

    Kijk even op www.dropbox.com, hierop kun je een account aanmaken zodat je overal op elke computer in je eigen map kunt. Hier kun je dan je foto's in zetten. USB sticks gaan ook wel eens kapot en raken ook kwijt ;-).

    Groeten,

    Jette

  • 08 November 2012 - 20:35

    Rita:

    Hoi Elsbeth.
    wat sneu van je foto,s.Heeft het zin om de foto,s van ons die je gestuurd hebt te bewareen?
    ik laat ze nog op de pc staan.
    Dze foto,s waren weer erg leuk.wat leuk die mizentrapjes. Mijn kleuterschooltijd komt weer boven.
    Ga zo maar doo.groetjes en succes/Rita

  • 08 November 2012 - 20:40

    Pap En Mam:

    Hoi lieve dochter,

    Gelukkig zien we toch best veel leuke foto's! En slim dat je soms een ander met jouw toestel laat rondrennen zodat je ook zelf temidden van dat prachtige span staat; extra leuk! Ik had je trouwens ook wel eens willen zien "hozen" in de strijd met de elementen. Dat noodweer dat je toen beschreef, doet me een beetje aan een Indonesische moesson denken!! Leve de tropen!! Houd je maar weer taai maar... dat zal zeker lukken, jou kennende, met veel liefs,
    pap en mam

  • 08 November 2012 - 20:41

    Rita:

    Hoi Elsbeth.
    wat sneu van je foto,s.Heeft het zin om de foto,s van ons die je gestuurd hebt te bewareen?
    ik laat ze nog op de pc staan.
    Dze foto,s waren weer erg leuk.wat leuk die mizentrapjes. Mijn kleuterschooltijd komt weer boven.
    Ga zo maar doo.groetjes en succes/Rita

  • 09 November 2012 - 13:38

    Harry Wil:

    Hallo Elsbetje.
    Daar zijn we weer. Wat weer gezellige foto's. En dan die tekeningen met die muizentrapjes als ledematen,diemaakten wij ook vroeger op school. Zo komt er weer een beetje jeugd sentiment .Wat zul je dit straks gaan missen als je weer terug bent, maar goed nog even niet aan denken. En wat leuk dat je zoveel belangstelling krijgt.
    Elsbeth we wensen je weer het beste toe, veel liefs, Harry en
    Wil

  • 11 November 2012 - 19:18

    Frans:

    Weer een record gebroken Supper, trouwens je oude opleiding komt weer goed van pas.

    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Op 30 september 2012 zal ik gaan vertrekken naar St.Lucia, een kustplaats in Zuid Afrika in de provincie Kwazulu-Natal. Hier zal ik 8 weken vrijwilligerswerk gaan doen in het dorpje Khula Village, dit ligt zo'n 10 minuten van St.Lucia af. In Khula Village liggen 3 creches en een aantal plaatsen voor kinderopvang met totaal zo'n 200 kinderen tussen 0-6 jaar oud. Buiten de kinderopvang zullen er nog heel veel andere werkzaamheden verricht moeten gaan worden, zoals voorlichting geven over HIV/AIDS, moestuintjes aanleggen, gebouwtjes opknappen, uitstapjes met de kinderen organiseren etc etc. Ik zal in een vrijwilligershuis gaan wonen met zo'n 8 andere vrijwilligers. De bedoeling is dat we s'morgens met de kinderen bezig zijn en s'middags met communitywork. Ik heb heel veel zin om me voor dit project in te gaan zetten!

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 44370

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 27 November 2012

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika 2012

Landen bezocht: