HIV/Aids Education Primary school - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu HIV/Aids Education Primary school - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu

HIV/Aids Education Primary school

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

15 November 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Sawubona,

Vandaag is mijn petekiind Steyn jarig, hij wordt 11 jaar! Steyn, van harte gefeliciteerd! Het is raar dat ik niet op zijn verjaardag ben, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik hier iets kan betekenen voor deze kinderen. Zoals ik al eerder schreef wordt er HIV/Aids education gegeven aan volwassenen, maar dit wordt ook aan kinderen op de lagere school gegeven. Deze kinderen zijn zo'n 10-11 jaar oud. Het is belangrijk dat er op tijd over wordt verteld, want ze krijgen vaak al heel jong kinderen. Moeders die 15 jaar oud zijn is hier heel normaal. Dus het is van belang op tijd met voorlichting te beginnen. De kinderen krijgen een cursus van 8 lessen en na deze lessen krijgen ze een examen. Als ze slagen dan krijgen ze een certificaat, hetzelfde als bij de volwassenen. Ook hier zijn de kinderen zeer trots op dit certificaat. Het wordt aan iedereen getoond. Deze lagere school in Khula heeft zo'n 1000 kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar. Tussen de middag krijgen ze eten (rijst met bonen) en wordt er volop gespeeld. Door de vele regen van de afgelopen weken lag er heel veel water op de speelplaats. Dit vonden de kinderen prachtig.

Tot de volgende keer en Steyn......geniet van je verjaardag!

Liefs,
Elsbeth

  • 15 November 2012 - 16:07

    Martijn:

    In de naam van Steyn, dank je Els! Groetjes en veel plezier! Martijn

  • 15 November 2012 - 17:33

    Harry Wil :

    Hallo Elsbetje, jullie zijn weer goed bezig geweest.Wij staan daar eigenlijk niet bij stil dat deze mensen al zo jond die voorlichting nodig hebben .
    Maar jong geleerd is oud gedaan. Het valt me op dat er veel regen valt. Ik had altijd het idee
    dat het in Afrika altijd droog zou zijn. Niet dus. Wij hadden vandaag weer een prachtige herfstdag met prachtige kleuren. De bladeren blijven dit jaar lang aan de bomen hangen.
    Zo ik ga eten klaar maken . Elsbeth het ga je goed, en geniet nog van de tijd dat je daar bent.
    Groetjes en liefs van Harry en Wil

  • 15 November 2012 - 21:12

    Alexandra Voncken:

    Hoi,

    wat ongelooflijk dat je daar al zo jong voorlichting moet gaan geven! Moeders van 15 jaar oud, je moet er niet aan denken zeg..... En nu maar hopen dat ze inderdaad ook gebruik maken van wat hun geleerd wordt.

    Jouw laatste week breekt bijna aan, niet te geloven. Geniet er nog van!

    Groetjes, Alex

  • 15 November 2012 - 23:55

    Lea:

    Elsbeth proficiat, et je petekind Steyn.Alweer 11 jaar.Wanneer je terug bent.Heb je tijd zat voor hem.Liefs Lea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Op 30 september 2012 zal ik gaan vertrekken naar St.Lucia, een kustplaats in Zuid Afrika in de provincie Kwazulu-Natal. Hier zal ik 8 weken vrijwilligerswerk gaan doen in het dorpje Khula Village, dit ligt zo'n 10 minuten van St.Lucia af. In Khula Village liggen 3 creches en een aantal plaatsen voor kinderopvang met totaal zo'n 200 kinderen tussen 0-6 jaar oud. Buiten de kinderopvang zullen er nog heel veel andere werkzaamheden verricht moeten gaan worden, zoals voorlichting geven over HIV/AIDS, moestuintjes aanleggen, gebouwtjes opknappen, uitstapjes met de kinderen organiseren etc etc. Ik zal in een vrijwilligershuis gaan wonen met zo'n 8 andere vrijwilligers. De bedoeling is dat we s'morgens met de kinderen bezig zijn en s'middags met communitywork. Ik heb heel veel zin om me voor dit project in te gaan zetten!

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 44376

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 27 November 2012

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika 2012

Landen bezocht: