De laatste voorbereidingen... - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen... - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen...

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

25 September 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Hallo allemaal,

Het aftellen is begonnen, nog zo'n 5 dagen te gaan voordat mijn grote avontuur gaat beginnen. Ik krijg zo langzaam aan de kriebels in mijn buik. Ik ben blij dat ik nog zo'n 2 weken vrij had om het e.e.a. te regelen. Het is een rare tijd geweest. Eerst afscheid genomen bij Eldra, wat natuurlijk niet zo leuk was en vervolgens allerlei spullen aangeschaft voor de grote trip. Alles ligt nu klaar om ingepakt te worden. Ik hoop maar niet dat het koffer te zwaar gaat worden en ik met rugklachten zal arriveren (ha ha). Ook heb ik de afgelopen week nog veel bezoekjes afgelegd en bezoekjes gekregen van mensen die even afscheid kwamen nemen. Dit was natuurlijk heel leuk. En de eerste donaties zijn binnen gekomen voor dit project, waarvoor mijn dank. Ik hoop dat er nog vele zullen volgen. Een van de dingen die ik nog even moet uitproberen is het plaatsen van een foto op deze site, dan weet ik ook hoe dat werkt....

Kortom ik krijg mijn tijd wel om met alle voorbereidingen. Vanavond krijg ik nog de laatste injectie tegen Hepatitus B en zondag is het zover en komen pap en mam mij ophalen en ga ik naar Dusseldorf waar de reis gaat beginnen.

Zodra ik gearriveerd ben in Zuid Afrika laat ik weer iets van me horen.

Lieve groetjes,
Elsbeth



  • 25 September 2012 - 17:10

    Liesje Tempelman:

    Hoi Elsbeth, wat leuk te horen dat het gelukt is om vrijwilligerswerk te vinden in ZA. Ben heel benieuwd waar je terecht komt> Laat maar weten als je er bent, wie weet zit je wel een beetje in de buurt. Wat is je email adres dan kan ik je mijn telefoonnummer sturen.......... Goede reis alvast! Liesje

  • 25 September 2012 - 17:16

    Jolanda:

    Hoi Elsbeth, wat lees ik nu? Wat spannend allemaal. Hoe lang ga je naar Zuid Afrika? Ik wens je alvast een hele goede reis en heel veel succes en plezier daar!! Groetjes Jolanda

  • 25 September 2012 - 18:11

    Xeanette:

    Spannend allemaal!!! Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen en zal je op de voet volgen .... Goede reis en liefs

  • 25 September 2012 - 18:41

    Truus Wolters:

    Hallo Elsbeth, wat leuk. Dit was dacht ik nog een grote wens van jou. Super spannend allemaal. We horen wel waar je precies terecht komt. Heel veel succes en een goede reis! Groetjes Truus

  • 25 September 2012 - 20:12

    Pap En Mam:

    Lieve dochter,

    En ja hoor, het lukt je allemaal!! Ook nu weer het opstarten van je reisverslag MET foto! We zijn blij dat we je zondag mogen uitzwaaien en dat het grote avontuur dan mag beginnen. Nog 5 nachtjes slapen, zou ik zeggen als je een klein meisje zou zijn en nu.... nu zeg ik het weer!! Want je blijft toch ons "meisje" en we zullen je graag volgen in je ongetwijfeld enthousiaste reisverslag! VAAR WEL!!
    pap en mam

  • 25 September 2012 - 20:21

    Lea Geerling:

    Het is dus zover!Ga er van genieten.8 Weken zijn zo om.Ik blijf je volgen.Liefs Lea

  • 25 September 2012 - 20:53

    Ellen En Martijn:

    Hallo Els,
    Wat horen we nu, ga je weg :-)? Vrijdag avond komen we je nog even uitzwaaien. Heel dapper dat je dit avontuur aan gaat. We zijn benieuwd naar de verhalen!

    Liefs uit Lanaken

  • 25 September 2012 - 21:18

    Leony:

    Heej Elsbeth! Ga jij vrijwillgerswerk doen in Zuid Afrika....? Wat super!!!
    En.. binnenkort al vertrekken... Ze kunnen wel blij zijn met jou...!
    Ik wens je een goede reis, heel veel succes met alles wat je daar gaat ondernemen ..
    en...we blijven je volgen ...reuze benieuwd naar al je ervaringen...!
    Groetjes, Leony

  • 25 September 2012 - 21:22

    Ron Derksen:

    Hey lieve Elsbeth,

    sorry ik heb niet fatsoendelijk afscheid van je kunnen nemen op het werk, maar ik wens je heel veel geluk en succes toe in wat je gaat doen.

    groetjes Ron

  • 25 September 2012 - 22:26

    Odette:

    Spannend! Het is alweer bijna zover! Ik ga nu direct even geld overmaken zoals ik beloofd heb. Ook mijn collega levert zijn cadeau in om aan jou te geven. Leuk toch?! Geen onwijs groot bedrag maar alle beetjes helpen toch?! Heel veel succes en plezier!! Goeie reis maar wel heelhuids terugkomen natuurlijk. Heel veel liefs van ons allemaal! XXX Odette

  • 26 September 2012 - 00:29

    Ilsa:

    Hey lieve Elsbeth...Je droom komt uit...je gaat het beleven...vind fijn voor je ...weer een nieuwe uitdaging.....geniet van alles en doe je best.... daar waar nodig is...en wie weet...Ik blijf je volgen ...gezellig!Dikke kus en knuffel van een vriendinnetje uit Maassluis.....Ilsjepilsje Proost op ons...en dat we het samen nog eens dunnetjes over mogen doen!!! T ga je goed!!!! XXX

  • 26 September 2012 - 09:43

    Ingrid:

    Hey Elsbeth! Ooooh, nog 5 dagen! Spannend! Zo te horen heb je alles tot in de puntjes voorbereid, dus klaar voor Africa! Super dat je zoiets doet! Voor sommigen is dit slechts een droom, voor jou bijna werkelijkheid. Nou, ik zie jou morgen nog. Toedels! Ingrid

  • 26 September 2012 - 09:48

    Theo Ooms:

    Elsbeth, heel veel succes. Maak er een onvergetelijke reis van.
    Heel erg spannend hoor.

    grt van een hele oude collega

  • 26 September 2012 - 13:01

    Marlies Janssens:

    Lieve schat, Bon voyage en may all your dreams come true!! God bless. Dikke kus, Marlies

  • 26 September 2012 - 13:03

    Marlies Janssens:

    (ff het emailadres corrigeren!! (Done) xx

  • 26 September 2012 - 18:09

    Petra:

    Lieve Els, het is misschien raar want we hebben ons langer niet gezien: ik mis je nu al. Heel veel plezier in Africa, wat super stoer van jou. Groetjes, Petra

  • 26 September 2012 - 20:22

    Lea:

    zie dat je veel reactie krijgt!Moet een goed gevoel geven.Nog 4 nachtjes slapen.Weet zeker dat je je idealen gaat waar maken.Eerder mag je niet terug komen.Grapje.Nogmaals Succes en ook vooral heelveel plezier.Kan niet wachten over je verhalen.Liefs Lea

  • 27 September 2012 - 17:39

    Rita Donders:

    Ja hier wil ik ook bij horen.het is een prachtig initiatief.
    Ja,wat je Moeder schrijft de 8 weken zijn zo om,buiten het werk moet je er ook alles uithalen.
    De verhalen zullen wel ontzettend spannend zijn.
    Een hele goede vluchr t en tot later.
    Groetjes en liefs Ritaxxx

  • 29 September 2012 - 18:35

    Angelina:

    Lieve Els, een hele goede reis, we zijn benieuwd naar je verdere berichten en zullen het allemaal volgen.
    Veel liefs, dikke kuns van Don en Angelina

  • 30 September 2012 - 00:12

    Harry En Wil:

    Haar Elsbetje.

    Het begint nu echt op te schieten . We wensen je veel geluk en plezier met dit grote avontuur, en we hopen dat alles voorspoedig zal verlopen.

    Groetjes en veel liefs van Harry en wil.

  • 30 September 2012 - 02:00

    Lea:

    Ha die Elsbeth,Jammer dat ik niet rhuis was.Kom net binnen na oppassen.Het is nu 2 uur Zondag ochtend Ga je maar niet meer bellen.Geen idee hoe laat je Pa en Ma komen?Nogmaals een goede reis en het gaat je goed.Ga ook vooral genieten! Denk aan je.Liefs Lea

  • 30 September 2012 - 12:34

    Frans:

    Hoi Elsbeth,

    Ik lang gekoesterde droom komt uit, ik weet dat het niet makkelijk voor je zal zijn,maar wat je niet probeerd zul je nooit leren kennen.
    Ik wens je alle geluk toe, en ik hoop dat je vind wat je al zo'n lange tij zoekt.
    Maar kom vooral gezond weer terug,met een rijke ervaring in jou rugzak.

    Liefs xxx

  • 01 Oktober 2012 - 18:54

    Peter En Nicole:

    Hallo Elsbeth,
    Gisterenmiddag nog aan de lijn gehad, en had je mij doorgegeven dat jouw
    reisverslag al geopend was. Huh.......(lache.........)
    Ik heb het nu bezocht en och wat een lieve wensjes voor jou allemaal.
    Het is toch een rijkdom dat er zoveel mensen zijn die met je meeleven.
    Je vond het wel spannend om voor het eerst alleen weg te gaan,
    maar Elsbethje er gaan in gedachte wel meer als 40 personen met je mee (hi hi)

    Hopelijk ben je goed aangekomen in ZA.
    We volgen je en in gedachten ben je hier bij ons.
    Hele lieve groetjes toegewenst van Peter en mj, en zet hem op daar, geef die lieve arme kindjes daar
    de vele liefde die je in je hebt.
    Tot snel hoors,

    Peter en Nicole



  • 01 Oktober 2012 - 22:58

    Bas Duynstee:

    Hi Elsje,

    welkom in Zuid Afrika ;-). Hoorde dat de aankomst geslaagd was en de eerste indrukken goed (niet geheel onbelangrijk). Veel plezier en mochten de kinderen lastig worden, kun je nog altijd twee maanden rondreizen 8-)

    groetjes,

    Sebastiaõ, Jetta y Macaroni

  • 02 Oktober 2012 - 23:23

    Lea:

    hoor via je Pa en Ma dat je goed bent aangekomen.Eerste indruk positief.Intussen al gewerkt.Hoop dat het leuk was?je zult vast bekaf zijn.Maar iedere dag wat meer structuur.Maar weer succes.Liefs Lea

  • 10 Oktober 2012 - 07:22

    An En Jan Noot:

    Hi, Elsbeth, Het is een grote onderneming maar ik denk ook wel emotioneel. Fijn dat je reageerde op onze email. We zullen je ook wat geld overmaken want ik weet uit ervaring dat er veel nodig is.
    Veel sterkte toegewenst en we zullen ons op de hoogte houden.
    veel groeten uit Australia van An en Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Op 30 september 2012 zal ik gaan vertrekken naar St.Lucia, een kustplaats in Zuid Afrika in de provincie Kwazulu-Natal. Hier zal ik 8 weken vrijwilligerswerk gaan doen in het dorpje Khula Village, dit ligt zo'n 10 minuten van St.Lucia af. In Khula Village liggen 3 creches en een aantal plaatsen voor kinderopvang met totaal zo'n 200 kinderen tussen 0-6 jaar oud. Buiten de kinderopvang zullen er nog heel veel andere werkzaamheden verricht moeten gaan worden, zoals voorlichting geven over HIV/AIDS, moestuintjes aanleggen, gebouwtjes opknappen, uitstapjes met de kinderen organiseren etc etc. Ik zal in een vrijwilligershuis gaan wonen met zo'n 8 andere vrijwilligers. De bedoeling is dat we s'morgens met de kinderen bezig zijn en s'middags met communitywork. Ik heb heel veel zin om me voor dit project in te gaan zetten!

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 870
Totaal aantal bezoekers 44368

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 27 November 2012

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika 2012

Landen bezocht: