Maskers op de Afterschool Club - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu Maskers op de Afterschool Club - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Elsbeth Duynstee - WaarBenJij.nu

Maskers op de Afterschool Club

Blijf op de hoogte en volg Elsbeth

28 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Sawubona,

Vanmorgen heb ik 2,5 uur paardgereden. Het eerste uur was op het strand en daarna in het Ismagaliso Park tussen de dieren. Dit was geweldig, op een paard rijden tussen de zebra's, wildebeesten, impala's, waterbokken, hipp's en zelfs krokodillen van dichtbij gezien. Kortom dit was een hele leuke ervaring. Gelukkig was het vanmorgen droog tijdens het rijden. En nu regent het weer.....en ik heb nog een achterstand weg te werken, dus hier is weer een nieuw verslag. Gisteren hebben pap en mam gebeld en dit was heel leuk! Het was fijn om hun stemmen weer te horen! Het blijft moeilijk om te proberen uit te leggen wat je hier allemaal meemaakt. Eigenlijk moet je zoiets met iemand samen doen, zodat je dit samen kunt delen. Maar ik hoop dat de vele foto's toch een goede indruk geven. We hebben op de Afterschool Club in Khula maskers gemaakt en hetzelfde gedaan in Eswenelisha. Het is een groot verschil tussen beide plaatsen. In Khula komen de kinderen tussendoor binnendruppelen en zitten we buiten. Na 1 uur krijgen ze eten en laten ze alles vallen waar ze mee bezig zijn. En gelijk hebben ze, eten is natuurlijk belangrijker dan het maken van maskers. In Eswenelisha kunnen we gebruik maken van een klaslokaal en zijn de kinderen veel ' liever" dan in Khula. Toen we daar klaar waren en de maskers af waren, werd er Zulu gedanst. Daar zijn ze zeer goed in. Wij moesten ook mee doen (!) en je ziet de kinderen dansen met de maskers op (ha ha). Helaas hebben we vandaag afscheid genomen van Sarah en vertrekken er morgen ook 3 vrijwilligers. Dus de komende week zijn we nog met 5 vrijwilligers, jammer, want we hadden een hele leuke groep samen. We hebben veel gelachen en lol gehad. Ik was voor deze meiden " the African mama" en kan het heel goed vinden met deze meisjes. Het is jammer dat ze weg gaan en ik zal ze gaan missen.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor de leuke reacties welke ik van jullie ontvang. Het is voor mij heel fijn om iets van het thuisfront te horen!

Alvast een fijne zondagavond en een goed begin van een nieuwe week ....

Liefs,
Elsbeth

  • 28 Oktober 2012 - 16:02

    Lea:

    weer een ervaring rijker.Komen er geen nieuwe vrijwilligers bij?wat jammer zou zijn.Hier de herfst begonnen.snachts vorst.Leuk dat je Pa enMa belde.morgen beginnen aan de tweede helfd!Hopelijk met wat minder regen.Succes maar weer.Liefs Lea

  • 28 Oktober 2012 - 16:03

    Alexandra Voncken:

    Nou nou, jij zit ook niet stil! Net het ene verslag gelezen, komt het volgende alweer binnen! Ik lees altijd met plezier mee en kijk alle foto's. Het lijkt me geweldig om mee te maken.

    Ook jij een fijne zondagavond en op naar de volgende week!

    Groetjes, Alexandra

  • 28 Oktober 2012 - 17:06

    Harry En Wil:


    Hallo Elsbeth,
    Wat leuk dat je paard hebt kunnen rijden in Afrika tussen de wilde dieren. Dat zal een hele rare ervaring zijn geweest. En wat leuk die maskers die jullie met de kinderen hebben gemaakt. Maar Elsbeth ikmhad je ook graag zien dansen met een masker op.
    Wij hebben een prachtige herfst zondag gehad, en de bladeren zijn al mooi gekleurd maar vallen ook al behoorlijk van de bomen.
    Zo,
    Elsbetje ik wens je het allerbeste toe en tot je volgende verslag . Gr. Harry en Wil

  • 28 Oktober 2012 - 19:41

    Jolanda:

    Hoi Elsbeth,

    Ik had de reis dolgraag met je gemaakt, maar helaas kan dat niet.
    Wat maak je leuke dingen mee en leer je veel van de cultuur daar, dat lijkt me op zich al een geweldige ervaring. Natuurlijk zijn er ook minder leuke dingen, maar ook die horen bij het leven, dat weten we maar al te goed.
    Het lijkt me zo leuk om al die blije gezichten te zien, wat een dankbaar werk.
    Elsbeth, heel veel succes in de tweede helft, geniet ervan, want je merkt wel dat de tijd vliegt.
    Als je weer terug bent moeten we weer eens afspreken, lijkt me leuk om jou gezicht te zien als je live verteld over jou ervaringen.
    Nu lees ik met veel plezier jou ervaringen.

    Groetjes Jolanda

  • 29 Oktober 2012 - 10:21

    Ingrid:

    Ha Elsbeth,

    Ik blijf me verbazen over je avonturen! Echt super wat je daar mee maakt.

    Keep up the good work!

    Groetjes,
    Ingrid

  • 29 Oktober 2012 - 11:46

    Elsbeth:

    Het lijkt allemaal zo normaal wat je schrijft ..... het tegendeel is waar!!!
    Hoe bijzonder toch allemaal en ik snap hoe tof het zou zijn als je dit zou kunnen delen met iemand heel dicht in je buurt. Al zijn wij allemaal heeeeel ver weg in kilometers, thanks to internet zijn we hartstikke dichtbij!!
    Veel liefs, Marlies

  • 29 Oktober 2012 - 22:22

    Rita:

    Wat een mooi leven heb je daar .hahahaha.
    Oom paul vertelde ook altijd van die mooie verhalen als hij van zijn reizen terug kwam,maar vertelde niet wat er niet zo leuk was.dat zal bij jou ook wel zo zijn.Maar het is leuk te lezen wat je allemaal doet
    en dan die leuke foto,s.
    Geniet er maar van.
    Groetjes en liefs Rita

  • 29 Oktober 2012 - 22:55

    Yvonne:

    Hoi lieve Els ,

    Heb alle verslagen weer bij gelezen, ze blijven maar binnen komen.
    Het is af en toe toch gek ,dat jij daar nu al een maand bent .
    De tijd vliegt voorbij en alles wat je mee maakt ís ongelofelijk mooi

    Wat een avontuur !

    Wat zijn de kinderen toch allemaal schatjes ,ook dat kleintje op je rug zo lief.
    Gaaf dat je hebt kunnen paardrijden en dat nog wel tussen de wilde dieren.
    Hopelijk word het weer iets beter met wat minder regen ,maar dat zal de pret zeker niet drukken.
    Fijn dat het zo gezellig is onder elkaar, jammer dat er weer een aantal moeten gaan.
    De week is al weer begonnen ben benieuwd wat er weer allemaal volgt.

    succes ,veel liefs Yvonne

  • 30 Oktober 2012 - 12:03

    Frans:

    Kijk Kijk paardrijden zo is de vakantie bjna compleet. Supper toch,geniet er maar van zolang het kan.

    Liefs Frans

  • 31 Oktober 2012 - 00:27

    Petra:

    Hoi Els,
    Ik vind je verslagen en foto´s super leuk, dat paardrijden moet geweldig zijn geweest. Deze verslagen zijn ook voor jezelf als je later thuis bent leuk om terug te lezen denk ik. Lief van je dat je ons zo goed informeert.
    Groetjes, Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elsbeth

Op 30 september 2012 zal ik gaan vertrekken naar St.Lucia, een kustplaats in Zuid Afrika in de provincie Kwazulu-Natal. Hier zal ik 8 weken vrijwilligerswerk gaan doen in het dorpje Khula Village, dit ligt zo'n 10 minuten van St.Lucia af. In Khula Village liggen 3 creches en een aantal plaatsen voor kinderopvang met totaal zo'n 200 kinderen tussen 0-6 jaar oud. Buiten de kinderopvang zullen er nog heel veel andere werkzaamheden verricht moeten gaan worden, zoals voorlichting geven over HIV/AIDS, moestuintjes aanleggen, gebouwtjes opknappen, uitstapjes met de kinderen organiseren etc etc. Ik zal in een vrijwilligershuis gaan wonen met zo'n 8 andere vrijwilligers. De bedoeling is dat we s'morgens met de kinderen bezig zijn en s'middags met communitywork. Ik heb heel veel zin om me voor dit project in te gaan zetten!

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 44328

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 27 November 2012

Vrijwilligerswerk in Zuid Afrika 2012

Landen bezocht: